2011/04/04

Michael 2011:自尊心の随伴性とSNS行動

contingencyをどう訳せば伝わるのか。まずは辞書通りに随伴性としてみました。訳もよくないけど、よくわからない論文ですね。題名もそれを予感させます。コメント待っています。

「自尊心の随伴性とSNS行動」

Michael A. Stefanone, Derek Lackaff, Devan Rosen. (2011). Contingencies of Self-Worth and Social-Networking-Site Behavior. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(1-2), 41-49.

◎要約
フェースブックに代表されるSNSによって、人は広範な「友人」と広範な個人情報をシェアできるようになった。オンライン上でシェアするメディアの隆盛に関して、この種の行動を規定する条件に関して多くの疑問が残されたままである。自尊心の随伴性(自尊心に付随するもの)は、自尊感情に影響を与える(変動しやすい)個人特性への微妙なアプローチをアフォードし、オンライン行動の説明の一助となるかもしれない。311名の参加者がオンライン調査に回答した。内容は、随伴性に関する項目とフェースブックの平均的行動に関する項目である。第一に、探索的因子分析は自尊心の潜在構造が7次元からなることを明らかにした。パブリックベースの随伴性はオンラインでの写真共有を促し(β=0.158, p<0.01)、プライベートベースの随伴性はオンライン利用時間を抑制する方向に作用していた(β=−0.186, p<0.001)。最後に、自尊心に対する外見の随伴性はオンラインでの写真共有の強さと最も強い結びつきを持っていたが(β=0.242)、プロフィールの編集に費やす時間には有意な影響を及ぼしていなかった。

Abstract
Social-networking sites like Facebook enable people to share a range of personal information with expansive groups of “friends.” With the growing popularity of media sharing online, many questions remain regarding antecedent conditions for this behavior. Contingencies of self-worth afford a more nuanced approach to variable traits that affect self-esteem, and may help explain online behavior. A total of 311 participants completed an online survey measuring such contingencies and typical behaviors on Facebook. First, exploratory factor analyses revealed an underlying structure to the seven dimensions of self-worth. Public-based contingencies explained online photo sharing (β=0.158, p<0.01), while private-based contingencies demonstrated a negative relationship with time online (β=−0.186, p<0.001). Finally, the appearance contingency for self-worth had the strongest relationship with the intensity of online photo sharing (β=0.242), although no relationship was evident for time spent managing profiles.

フルネームで呼んでくれてありがとう

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