2011/08/17

アメリカ人の携帯ライフ調査

ピュー財団の調査から:アメリカ人と携帯電話:モバイルライフの光と影
Americans and their cell phones: The joys and woes of mobile life
http://pewinternet.org/Reports/2011/Cell-Phones.aspx

携帯電話は情報欲求とコミュニケーションの万能ツールになりつつある。83%の成人が何らかの携帯電話を所有している。携帯電話は所有者の日常生活を多くの側面に影響力を行使している。
Mobile phones have become a near-ubiquitous tool for information seeking and communicating—83% of American adults own some kind of cell phone—and these devices have an impact on many aspects of their owners’ daily lives:

成人所有者の半数が必要な情報の入手に少なくとも一度は携帯を利用していた。1/4の回答者は前月時点でなんらかのトラブルを経験している。それは携帯が身近になかったことによるものである。
Half of all adult cell owners (51%) had used their phone at least once to get information they needed right away. One quarter (27%) said that they experienced a situation in the previous month in which they had trouble doing something because they did not have their phone at hand.

携帯所有者の
40%が気づいたら、携帯を必要とする緊急場面にいたと回答していた。
42%がひまつぶしに楽しみとして携帯を使っていた。
29%が携帯から解放されたくて、ある時期、スイッチを切っていた。
20%がフラストレーションを経験していた。ダウンロード時間のかかりすぎが原因。16%が画面が小さくて読みにくいことに。10%が大量テキストの入力の大変さに。
13%が周囲の人とのインタラクションを回避すべく携帯で話しているふりをしたことがある。
40% of cell owners said they found themselves in an emergency situation in which having their phone with them helped.
42% of cell owners used their phone for entertainment when they were bored.
29% of cell owners turned their phone off for a period of time just to get a break from using it.
20% of cell owners experienced frustration because their phone was taking too long to download something;16% had difficulty reading something on their phone because the screen was too small; and 10% had difficulty entering a lot of text on their phone.
13% of cell owners pretended to be using their phone in order to avoid interacting with the people around them.

テキストメッセージと写真撮影がアメリカ人最大の携帯用途である。3/4の人がこのそれぞれの目的で使っている。それ以外の主な用途は、写真やビデオの送信(54%)、ネットアクセス(44%)である。
Text messaging and picture taking continue to top the list of ways that Americans use their mobile phones—three quarters of all cell owners (73%) use their phones for each of these purposes. Other relatively common activities include sending photos or videos to others (54% of cell owners do this) as well as accessing the internet (44%).

アメリカ人の1/3が何らかのスマートフォンを持っている。所有者の9割もの人がこれでテキストメッセージないし写真撮影をしている。8割がオンライン利用、写真・ビデオの送信に使っている。アプリのダウンロード、ビデオ視聴、SNSへのアクセス、マルチメディアコンテンツの投稿といった活動はスマートフォンユーザー固有の用途である。
One third of American adults (35%) own a smartphone of some kind , and these users take advantage of a wide range of their phones’ capabilities. Fully nine in ten smartphone owners use text messaging or take pictures with their phones, while eight in ten use their phone to go online or send photos or videos to others. Many activities—such as downloading apps, watching videos, accessing social networking sites or posting multimedia content online—are almost entirely confined to the smartphone population.

フルネームで呼んでくれてありがとう

スティールの『 ステレオタイプの科学 』に、こんなエピソードが紹介されている。  ある伝説の英雄と同姓同名の人物に出会ったことで、研究上の疑問が解けたという話である。  シャーマン・ジェームズは、人種による健康格差の問題に取り組む公衆衛生研究者である。たとえば、アメリカの黒人は白...